Massor av tänder!

Plupp plupp har det sagts i Lionels mun. På bara några dagar så har han fått 4 tänder. Vet inte om det berodde på det men i lördags så fick han plötsligt 40 graders feber och var helt otröstlig. Var ingenting som stämde. Detta gjorde att han bara ville ligga i famnen hela tiden. Visst han var lugn men det var lite drygt att inte ens kunna gå på toaletten utan att han blev helt förstörd. Idag så mår han dock mycket bättre, febern är helt borta men han har lite prickar så det lutar väl åt att det var den sk 3 dagarsfebern som slog till med en kombination av tänder.

Sen hade vi tänkt att försöka få honom att dricka välling på kvällarna istället för ersättning då vi tror att han inte står sig helt på ersättningen. Ja men det var ju enklare sagt än gjort. Han hatar verkligen vällingen, vi har verkligen provat allt men nä, den ska icke drickas. Det fungerade väl lite när jag blandade ersättning med välling men efter ett tag så kom han på vad vi försökte göra. Ska göra ett sista försök idag med havrevälling och funkar inte det så ger jag upp den biten på ett tag.

Han har börjat "prata" en hel del med. Ord som titta och där sägs ganska ofta och sen är det mycket dada, gaga och J-ljud. Roligt att se utvecklingen. Man märker verkligen att dom gör en sak i taget för jag tycker att han har "stannat" lite i den motoriska utvecklingen. Vilket jag tycker är jätteskönt. Var lite orolig att han skulle gå redan vid 8 månader men han verkar inte ha några som helst planer på det. Han nöjer sig med att krypa omkring och jaga katterna istället.

Allt annat här hemma är bra, maken jobbar som ett as just nu. Visst det ger ju bra pengar men hoppas att det inte fortsätter så här hela tiden.
Hoppas också på några lägenheter som vi har anmält intresse på. Vore så skönt att få något större. Får nippran på att bo så här trångt. Men det är bostadsbrist som vanligt.

I helgen kommer de andra barnen. Önskar att vi hade dom mera för jag saknar dom så mycket när de inte är här men saker är ju som dom är. Walter är stor och han har sitt liv i Sthlm och jag förstår att han inte vill pendla så mycket.

Nej nu måste jag lägga Lionel..

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback