Dag 16, ett pinsamt ögonblick

Det är nog flera pinsamma ögonblick som man har varit med om men jag minns speciellt en gång. Jag och min "morbror" började nya i samma klass när vi skulle börja 4an. Under sommaren hade vi en liten pakt tillsammans med våran kusin att vi skulle vara "tuffa" och bytte därför namn. Jag hette Nicole min kusin Baloo och min morbror hette Majk. Japp stavningen stämmer. Detta "lekte" vi hela sommaren men när hösten kom så glömdes detta bort och jag och kusinen trodde att vi skulle gå tillbaka till våra gamla vanliga jag. Ack så fel vi hade, under uppropet så började läraren säga alla namn och kom då sedan ner till min morbror, ingen svarade och han sa namnet igen. Efter en stund så hör man en röst som säger. "Jag heter Majk". Detta ställde ju till lite problem kommer jag ihåg hur vida man skulle fortsätta att kalla honom för Majk eller inte. Det blev väl så att han fick heta det tillslut. Bara det att läraren helt plötsligt en dag frågar om vi har ett annat namn på mig. Ja säger han och ställer sig upp. "Vi brukar kalla henne för daggmasken" Detta var ju inte så jätteroligt när man är ny i en klass och alla skrattade rejält.
Idag skrattar jag åt det och kan tycka att det  nog mest är pinsamt för min morbror. :)

Andra pinsamma saker är ju självklart att man råkat prutta inför folk, rapa säga knäppa saker och en del annat.

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Madness

hahahahaha.. Daggmasken, hahahahaha, jag dööööör, hahahaha.. hade jag fan ingen aning om.. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback