Ny lägenhet och kanske ett nytt jobb!

Tänk att nu äntligen verkar turen vara på vår sida vad det gäller lägenhet. Vi fick nämligen lägenheten vi sökte så någongång i mars/april får jag ca 75kvm mer att städa. Mera städhjälp till folket. Nä men skämt och sido så ska det bli så skönt att äntligen slippa detta råtthål med spruckna väggar som Kvarnvreten skiter i att göra något åt eller en tvättstuga som Gud glömde. Dessutom så får alla barnen ett varsitt rum och ett gästrum när svärföräldrarna kommer på besök. Ja när andra kommer med såklart.
Vi firade det med att åka på en lite snabbvisit ner till Västkusten och där spenderade vi några vackra dagar ute i solen och åt massor av god mat som svärmor gjorde. När vi var där nere så ringde dom från Rekryteringcentret här hemma ang ett jobb jag har sökt. Ska på arbetsintervju på tisdag. Får hoppas att det är en rolig tjänst och att schemat passar med Christians just med tanke på Lionel.
Resan hem var lite dryg dock då Lionel mådde illa och spydde flera ggr. Han har något skit i kroppen precis som Emelie har och det var väl en kombination av det och bilåkandet som gjorde att han spydde lite.Men nu är vi i alla fall hemma och här hemma är det full fart här hemma.

När jag läste till undersköterska så hade jag en klasskamrat som även blev en god vän till mig. Fick reda på för ett tag sen att han var försvunnen och hade varit det sen den 2 dec förra året. Nu i veckan hittade dom honom död 20 meter från sin port. Hur kan man missa en person som ligger 20 meter från porten? Dom hade hittat honom bakom en byggcontainer. Visst han var översnöad men att man ändå missat honom. Nu tror jag inte att dom hade kunnat göra något även om de hittade honom tidigare. Är bara så tragiskt för hans anhöriga som letat så länge och våndats och sen ligger han så nära. Hoppas att dom får ro nu och kan starta sitt sorgearbete.
Vila i frid Henrik.

Kram på er!





Kommentarer
Postat av: Madness

Hur gick det på intervjun nu då..? =) puss

Postat av: Jelena

Jag vet inte än. Får svar om några veckor. Bara att hoppas på det bästa.. Puss puss

2011-01-27 @ 22:06:11
URL: http://belleles.blogg.se/
Postat av: Daniel

Grattar till nya hemmet! Super!

Å hoppas du får jobbet!!

2011-02-10 @ 23:42:14
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Jelena

Tack, tyvärr fick jag inte jobbet! :(

2011-02-12 @ 21:48:09
URL: http://belleles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback