Sjukstugan på Tenngatan!

Jisses vilken sjukstuga det har varit/är här hemma. Det började ju med att Emelie var här för några veckor sen med snuva och feber. Sen var det ju den berömda helgen då Lionel var sjuk och fick alla sina tänder. I samma veva som han börjar friskna till så åker jag och Christian på en dunderförkylning. Att han får det är inget ovanligt för när det gäller honom kan någon nysa i Pajala och så blir han dyngförkyld. Där snackar vi om noll immunförsvar. Aja, vi hostar och snörvlar hela högen fram till förra helgen som var. Då kommer Walter och däckar i 40 graders feber över hela helgen han med. På tisdagen är han dock bättre och får åka till skolan. Någonstans i det här tycker man ju att man borde ha blivit bättre från förkylningen men nej då jag åker på en lindrigare bihåleinflammation och blir beodrad kortisonnässpray och vila.

En dag senare är det dags för makens tur. Bara det att han åker på den hårda varianten med hög feber och penicillin. Får hoppas att det lugnar ner sig nu när han frisknar till.
Så det är den tredje helgen i rad som någon ligger sjuk hemma.

Och det värsta av allt är att jag tror att min smärta i bihålorna börjar gå över i regelrätt tandvärk. Jag har en tand som jag skulle behöva laga men inte vågat/orkat göra.
Men jag måste ta tag i det där snart känner jag.

Annars är det bra, svärföräldrarna kommer förhoppningsvis nästa vecka. Gäller bara att vi blir friska tills dess.

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback