Ingen lekparksmamma här inte...

Idag har det nog varit den första riktigt varma sommardagen, eller försommar kanske man ska säga rättare sagt. Nu i helgen har vi haft Emelie här hemma så vi drog i väg till Vallbys friluftsmuseum och tittade på lite djur och åt glass. Kan ju säga att det var ju inte bara vi som var ute och tittade på djur. Många barnfamiljer hade tagit sig ut på både gott och ont. Kan ju säga att jag är inte sådär jätteförtjust i barn längre, jo dom som står mig nära så klart. Men jag blir annars bara irriterad på att många inte kan uppföra sig eller beter sig störigt i största allmänhet. MEN jag vet att det är föräldrarnas fel. O NEJ jag är inte perfekt jag heller det är jag mycket medveten om.

Aja efter att ha tittat på diverse djur såsom lite hästar, ( jag vågade tom klappa en) kor, getter, svin och fåglar så drog vi iväg att handla och sen hem. Tyckte att det var lite synd att bara åka hem så C sprang upp och lämnade maten och fixade lite mackor och saft medans jag, Emelie och Lionel gick till lekparken.
Där lektes det "Inte nudda mark", gungades och åkte rutchkana. Även jag gungade fast jag märkte att jag blev lite "åksjuk" av det. Så gungandet får skötas utav barnen. Fast jag är inte och kommer aldrig att bli en lekparksmamma. Är helt ok att vara där med sällskap av en annan vuxen men att bara sitta där själv och titta på när ens unge leker går bort. Och ärligt talat hur många lekplatser är så pass roliga att man själv vill leka där i mer än 5 min som vuxen?

Ja det här var i alla fall den här dagen, kan ju bara säga att Lionel har varit jätteglad i flera dagar. Hoppas att det håller i sig..

Kram på er...!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback