Semester!

I morgon bär det av till Västkusten, vissa delar av familjen dvs maken, bebisen och jag tar en liten semestervecka där och firar midsommar. På vägen hem stannar vi förbi Gibson och hans anhang för lite snack och god mat. Det ska bli mycket trevligt. Lilla Nellie har ju minsann blivit stora tjejen mot vad hon var när vi såg henne sist.
 
Annars så är det bra som vanligt här hemma, Lionel är ju stora pojken och sitter numera i sittvagn. Han är ju en sådan aktiv liten pojke som jag tjatat om så många ggr att han inte gärna vill ligga i liggdelen. Sen är han ju så himla lång att han knappt får plats i den. Nu har vi bara testat den en gång ( sittdelen alltså) och då ville han sova så jag vet inte vad för betyg den får av han än. Fast jag tror att han kommer att gilla det. Då kan han ju sitta och titta på allt.
Han är nu inne i en liten känslig period då han blir väldigt rädd och ledsen för konstiga saker. Som tex när Christian gjorde ett litet lustigt ljud, då kom underläppen fram och han var helt förtvivlad stackarn. Främmande personer kan också vara jätteläskiga . Kommer ihåg att Walter var likadan, inte åt främmande personer men åt andra saker. Verkar vara nåt som många barn har runt den här åldern. Det är så kul att "umgås" med Lionel nu, han har ju "upptäckt" sig själv och tycker att det är jätteroligt när man sjunger Imse vimse spindel och läser för honom. Dessutom är han otroligt kittlig till pappas stora glädje. ( Ja lite till min med. ) Oj så han skrattar när man kittlar honom :)

Tog med mig Emelie till IKEA i torsdags. Vi tog bussen dit och sen spatserade vi runt och tittade på saker. Målet var ju att handla lite som vi behövde och sen så lunchade vi lite spagetti och köttfärssås och glass. Fast det var bara hon som fick glass dock. Vi hade det jättetrevligt och hon var så duktig hela tiden. Fick en liten utskällning av henne då jag rörde lite saker. ( Där fick jag så att jag teg då jag precis hade sagt samma sak till henne precis innnan! )
Sen kom älsklingen med Lionel och plockade upp oss på Maxi. Meningen var att dom skulle ha lite ensamtid precis som jag och Emelie hade men han hade tydligen bara sovit en massa.

Walter är fortfarande hos sin pappa och det känns som evigheter tills han kommer. Men om några veckor får jag äntligen hem honom.

Så nu har jag gjort min bloggplikt. Hörs när vi kommer hem!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback