Dag 15, barndomsminne.

Jag har många barndomsminnen, bla alla somrar nere på Öland. Ofta åkte vi ner när skolorna slutade och kom hem när dom började igen. I och med att jag flyttade så mycket när jag var liten var och är Öland den enda fasta punkt som jag känner att jag har, även om jag inte åker ner speciellt ofta längre.
Men några av mina minnen därifrån är bland annat att vi "hade" kor. Eller bonden lånade våra marker och lät korna beta. Detta var ju väldigt roligt men kunde innebära en del "koskitstrampande" Eller att vi fick cykla till bonden för att hämta mjölk och ägg och det var minsann lika spännande varje gång. Denna bonde lät oss alltid åka med hölasset om vi ville eller leka på höskullen.

Ett annat minne är när jag är hemma hos min mormor under ett jullov och jag och min moster (skiljer inte så många år) leker en dag. Vi hade så roligt och helt plötsligt är klockan sent på eftermiddagen och vi upptäcker att vi fortfarande har pyjamas på oss, hysteriskt roligt tyckte vi att det var.

Men det bästa minnet som jag kommer ihåg var när mamma och pappa berättade att jag skulle få ett syskon, kommer ihåg att jag trodde att det var jag som skulle få barn och att jag inte fick ihop det. Och att när jag sen fick min lillasyster också fick ett par vinröda kinaskor, det var lycka det.

Jag har som sagt mycket minnen och det skulle bli hur mycket som helst om jag skulle skriva ner allting här. Jag kanske en dag skriver en bok om det. Det rycker så i skapartarmen på mig. :)

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback