MRT och annat.

Nä jag tänker inte ursäkta att jag inte har bloggat på länge. Har tillräckligt med allt ändå. :)
Men lite saker här väl hänt.

För ca 2½ vecka sen så ringde Lionels dagmamma och berättade att Lionel var väldigt vinglig och hade kraftig slagsida åt vänster. Han hade varit lite vinglig ett tag innan och skulle egentligen till läkaren 1 vecka efter det hände. Men iom denna svåra vinglighet så hämtade vi upp honom och åkte till akuten. När vi kom upp dit så tyckte inte vi att han var något nämnvärt vinglig och tänkte att vi säkerligen skulle få åka hem. Mm trodde vi ja, nä nu följdes en veckas inskrivning med alla diverse tester man kan göra.
Först och främst så blev det en MRT med narkos för att titta på i fall det fanns några spår efter blödning eller spricka i skallbenet iom att han haft  2 st hjärnskakningar.
Ingenting hittades på dom röntgenbilderna så då blev det att ta ryggmärgsprov i stället. Eftersom det krävs att man ligger ganska stilla så fick man ge Lionel lugnande vilket han blev fruktansvärt fnissig av. Vi fick ändå vara 3 som höll fast honom då han inte allst tyckte att det där var speciellt uppmuntrande. Allt gick dock bra tillslut.
Efter det så följde
EEG test
CT röntgenn
Ögontest
Hörselprov
EKG
Besök hos sjukgymnasten
Samt ett antal vanliga läkarundersökningar. Inget hittades som tur var utan det konstaterades istället att han inte är redo menalt för den fart han håller. Dessutom är han väldigt överrörlig i sina leder och det gör att han snubblar och har sig. Vi kommer att följa upp detta med en ortopedkonsulent i höst för att se om han kommer behöva ilägg i sina skor.
Men jag är väldigt tacksam för allt dom gjorde trots att han inte visade några som helst symptom på att vingla eller bete sig konstigt.

Annars är det varmt, kvavt, svettigt, tröttsamt och allmänt varmt. Ja jag vet att jag inte ska klaga men jag gör det i alla fall. För jag vill inte ha 30 grader varmt. Snarare 22 och fläktande vindar.
På fredag åker vi till Västkusten i 10 dagar så jag hoppas att det blir hyfsat bra väder. Inte spöregn och snålblåst i alla fall. :)






Kommentarer
Postat av: Madness

Här händer det inte så mkt.. =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback