Dag 17, detta ångrar jag.

Vet inte om det finns så mycket jag ångrar men det är särskilt en sak.
När jag var omkring 14 år så hittade jag ett brev gömt i mammas väska, det var ett brev från min biologiske pappa som jag aldrig hade träffat eller pratat med. Såg att brevet bara var 1 år gammalt så jag satte mig ner och skrev ett tillbaka och skickade iväg. Efter det så ringde jag ett nummer som gick hem till hans mormor och hon berättade att han skulle komma hem den 26e juni vilket var strax efter midsommar.
Dagarna gick och jag åkte till Öland med mormor och firade midsommar där. På vägen hem så bestämde vi att jag skulle följa med mormor hem och inte till mamma, jag tänkte att jag kunde ju ringa pappa från mormor istället.

Den 26e kom och av någon anledning så ringde jag inte den dagen som var en fredag utan jag väntade över helgen iom att det inte var någon som visste om detta förutom min moster. På måndagen fick jag äntligen ett tillfälle att ringa och pratade med pappas mormor igen, hon berättade att han var uppe hos sin mamma dvs min farmor i Södertälje och att jag skulle ringa dit.

Det tutade dock upptaget i telefonen och jag gjorde något annat under dagen. Senare på eftermiddagen tänkte jag göra ett nytt försök att ringa och i samma sekund som jag slår numret känner jag att han har är död. Farmor svarar och berättar att polisen är där och säger att han hittades död på fredagen den 26 juni, då jag egentligen skulle ha ringt. Jag ångrar så att jag inte ringde den dagen, visst det hade säkerligen inte ändrat nåt då hans leverne hade tagit död på honom vilket fall som helst och jag har min pappa som alltid kommer att vara min pappa även om han inte är biologisk. Jag ångrar bara att jag inte fick träffa honom och se hur han såg ut, om jag överhuvudtaget var lik honom på något sätt. Det enda jag har är ett foto som togs dagen innan han dog och ett jättelångt brev som beskriver han och hans liv.

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Madness

=(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback