Dag 12 och 13, en vanlig dag och mina dåliga laster.

Jag kom inte in igår så att jag kunde blogga om en vanlig dag hemma hos mig så att jag får göra ett dubbelinlägg helt enkelt.

Dag 12, en vanlig dag hos mig eller hos oss rättare sagt.
Lionel brukar vakna mellan 6-8 på morgonen, han och jag går upp och sätter oss vid tv´n en stund. Oftast brukar han leka för sig själv eller sitta hos mig. Han är ganska mycket av en rutinmänniska på vissa saker så efter en stund är det dags för att bajsa och det kan han inte göra i knät eller nåt utan han ska helst vara för sig själv i hans lilla lekrum. Där får han sitta en stund tills han är klar och då kommer han krypandes, antingen ut till mig eller till badrummet. Efter det är klart så vill han sova en stund och då passar jag på att sova jag med.

När vi har sovit klart kan det bli en promenad, besök till öppna förskolan, hem till någon kompis och fika eller umgås med maken om han är hemma/vaken.
Eftermiddagen blir det middag och sen läggrutin för Lionel.
Dagarna ser lite olika men ändå lika ut iom att jag är mammaledig. Vissa dagar gör vi absolut ingenting heller.

Dag 13, mina dåliga vanor och laster.
Oj oj, jag har massor av dåliga vanor,
Slarvig som tusan
Använder alldeles för mycket glas
Dålig på att stänga skåp och lådor
Dålig på att avsluta saker och ting
Ganska lat
Äter alldeles för mycket godis
 
Men det här var allt ni får...

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback