Fucking jävla buss strejk!

Jaha nu har den startat, buss strejken!
Funkar väl för dom som har andra kommunikationer så som tunnelbanor, tvärbanor, pendeltåg etc. Men vi som bor långt ute i tjotahejti har ju inga andra kommunikationer än bussar sitter ju nu i skiten. Som idag, jag hade jobbat natt och skulle sen se till att Walter kom med bussen till Rimbo, det gick bra men sen ska man ta sig hem. 2 mil från Brommaplan bor jag och det är inget man börjar gå i en handvändning.
Som tur är så kom Johan och hämtade mig. Han är nog en riddare i en svart bil eller nåt. Oj så tacksam jag är att han orkade ta sig tid att komma in, Annars hade jag nog traskat än.

Som tur är så kan jag åka in med honom i morgon o även på torsdag.
Hoppas bara att den inte håller i sig så länge men den lär ju göra det, båda är inne på sanlådenivåer.
Ska kanske skicka lite hink och spade till dom.

Visst strejken ska märkar, o jag tycker att bussförarna ska få igenom sina krav, men låt det åtminstonde gå 3 bussar om dan. Så att man har en liten chans att ta sig till o hem från jobbet!


Ja annars så var vi på Tom Tits igår, jag Walter, Bodil o hennes compani. Måste dock säga att jag vart lite besviken, hade trott att det skulle vara mer än vad det var. Dyrt var det med. 800 kr skulle alla vi betala, men vi kom in som en hel familj.
Så det vart betydligt billigare. Ungarna hade kul iallafall så det var väl huvudsaken.

Nej nu orkar jag inte skriva längre!

Kram på er!

 Just ja, en liten rymmare på Skansen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback