Fina fisken....

Idag är det en stor dag minsann, Lionel är nu hela 2 månader och dessutom är det El Clasico. :D
Tänk vad fort tiden går, känns ju som att det var igår som vi kom hem från BB.

Ja men förra helgen var vi i alla fall i Kavlanda över påsk. Det bjöds på underbart väder och massor av god mat. Walter var tyvärr inte med. Saknar att han inte följer med när vi åker till västkusten men samtidigt så är han så pass stor att han får välja själv. Och sen vet jag att han hade det perfekt i dom norska skidbackarna eller ska vi säga snowboardbackarna som han numera åker.. :P
Men för att återgå till Kavlanda så var det som jag skrev mycket trevligt, svågern med fru och barn kom dit med så vi var ett litet gäng. Lionel hade tyvärr problem med magen pga ersättningen han får. Fick till slut hjälpa honom på traven och då blev det lättare för honom. Önskar att jag bara kunde amma för då får dom ju inga problem med sånt. Tyvärr så har han en tendens att alltid somna vid bröstet så det gör att han inte får i sig tillräckligt med mat. Ja inte är det lätt alla ggr. :)

Älsklingen fick för sig att åka ner och fiska lite en kväll när vi var där nere. Gick ganska bra tycker jag. Han fick i alla fall ett napp. En piggvar, inte för att jag vet så mycket om fisk ( även om jag tycker att det är väldigt gott) men det var tydligen en mycket fin sort, 230 kr/kg såg vi sen. Den tillagades och åts på kvällen. Men ska jag vara helt ärlig så var det inte en höjdare, eller jo smaken var god men konsistensen påminde för mycket om hummer och  alla som känner mig vet vad jag tycker om det.

Danza var ju i Enköping över påsken, vi skulle testa hur det gick hos hennes ev nya ägare. Det hade gått så bra berättades det. Hon har varit på kurser fått nya hundkompisar och var helt slut när hon kom tillbaka hit. Så hon flyttar om ca 2 veckor. Visst känns det för jävligt att inte ha kvar henne, men med tanke på att jag inte hinner ge henne det hon behöver så är det bäst för alla. Jag vet att det inte kommer att gå någon nöd på henne överhuvudtaget. Det är ju jag som kommer att gråta floder i början. Men men det kommer att kännas lättare med tiden speciellt när jag vet hur bra hon kommer att ha det.

Nej detta är allt ni får för idag.

Kram på er!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback