Slöa föräldrar eller ouppfostrade barn. Kanske samma sak iofs???

Ja idag var det äntligen lite fint väder så vi drog ner till stranden allihopa för att ja bada och sola.
Det var alldeles lagom varmt och det fläktade skönt. Ja bra helt enkelt. Det enda som stör en del är att folk inte har vett att låta bli och mata alla änder som är där. Pga det så huserar det en hel del fåglar till Walters stora förtret. Idag gick det ganska bra dock. Dom var inte så på.

Men det som verkligen gör mig arg är alla ungar som tror att dom kan behandla djuren hur som helst. Ett gäng småungar mellan 3 och 7 (på ett ungefär) hade hittat en andmamma med sina 3 ungar. Ungarna höll på att jaga dom, peta pinnar på dom, kasta sten osv osv. Jag och älsklingen satt och tittade på dom en stund för att se om dom fortsatte. När dom inte slutade så sa Christian till dom på skarpen att dom skulle ge fan i fåglarna. Då får han till svar av den minsta ungjä**** att det var ju inte ungens pappa och att han inte brydde sig. En 3 åring......
Ja klart att det är föräldrarnas fel som inte kan säga ifrån. Men en unge ska inte vara så uppkäftig. O det var ju inte bara just dom som inte skötte sig. Var flera som jagade dom bara för skojs skull.

Annars var det en trevlig dag.

I övrigt är det bra. Det är så kul att ha båda ungarna hemma. Dels för att Walter äntligen är hemma och dels för att vi har Emelie hemma hela veckan. Jag har fått lära känna henne mera än vad man redan gjorde. Vilket jag tycker är jättekul.

I morgon åker vi nog och fiskar tror jag..

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Mannen

Usch! Stryk skulle han ha.. Föräldern alltså! Iaf en lektion i uppfostran av barn!

Postat av: Anonym

Ja det var flera fld som borde ha det...

Puss

2009-07-22 @ 22:33:08
Postat av: Anonym

Förstår inte hur vissa päron är stöpta.. Sen skulle vissa föräldrar OCH barn behöva läggas över knät och få smisk.. Det sjukaste är att det är mer eller mindre tabu att säga åt sitt barn, eller ta unghelvetet i armen och vara arg..



På min tid var det bättre, då fick man banne mig lära sig hur fan man ska bete sig.. Och det överlevde man ju..

2009-07-26 @ 23:55:25
Postat av: Anonym

Jag skrev alltså kom. ovan =P



Skulle bifoga en länk oxå, men den kommer nu..



Förstår inte hur vissa päron är stöpta.. Sen skulle vissa föräldrar OCH barn behöva läggas över knät och få smisk.. Det sjukaste är att det är mer eller mindre tabu att säga åt sitt barn, eller ta unghelvetet i armen och vara arg..



På min tid var det bättre, då fick man banne mig lära sig hur fan man ska bete sig.. Och det överlevde man ju..



Det här har fått mig att tänka lite, och det var fan bättre för ungar förr, det tror jag stenhårt på..



http://www.sjukguiden.se/forum/viewtopic.php?f=38&p=77



/puss syster

2009-07-26 @ 23:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback