curlingföräldrar

Jaha nu var det några dagar sen. Har inte orkat skriva riktigt. Har haft så mycket att tänka på.

Hade ett mycket trevligt besök idag, Tyvärr blev det lite kort men det var det  värt! Det får bli längre nästa gång :D

Walter har nu börjat 4an med allt vad det innebär. Var faktiskt på ett föräldramöte nu i måndags. Det första sen han skulle börja 6 års. Jag kom inte riktigt in i hans klass från början då jag bodde i Katrineholm när han började och sen har det inte blivit av bara. Men det slår mig vilka fruktansvärda curlingföräldrar många av dom är. Absolut inte alla men många, Dom är 10 år gamla och knappt gå över en gata själv. Nästan så att jag blir lite mörkrädd. Undrar hur det hade gått för dom om dom inte hade haft "klubben" att vara på efter skoltid. I fjärde klass så har man inte rätt till fritids efter skolan, hur hade dom löst det hela?

Sen vet jag att jag kanske inte kan jämföra deras barn med Walter som klarar att vara hemma en hel dag själv eller som klarar att åka själv till skolan från mig, Det är ändå ett par mil för honom att åka. Han har ju pendlat fram o tillbaka helt själv sen han var 6 år gammal så han är så van
Men det kanske är dags för dom andra barnen att åtminstonde lära sig att vara ensamma 1 morgon i veckan.

Fast det är väl för mycket begärt?

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: svetlana

barn i den åldern BORDE kunna sköta sig själv en del tycker jag, som Walter, han är ju kanon duktig.. Undrar om dom där ungarna blir torkade i arslet oxå..

2008-08-30 @ 09:30:11
Postat av: Jelena

Haha, ja fan det har jag inte ens tänkt på? Borde kanske fråga dom?

2008-08-30 @ 21:25:13
Postat av: Ingen grön bil

Håller fullständigt med.. Så du hade ett trevligt besök? Hoppas det inte var för kort i stora drag..

2008-09-01 @ 18:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback